Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Pdf İndir – YENİ UFUKLAR NEŞRİYAT Pdf İndir
Pdf Kitap İndir, Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Pdf İndir – YENİ UFUKLAR NEŞRİYAT Pdf İndir Pdf Kitap İndir
Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Pdf İndir – YENİ UFUKLAR NEŞRİYAT Pdf İndir Ücretsiz PDF İndir Google Drive İndirme Linki
Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Pdf İndir – YENİ UFUKLAR NEŞRİYAT Pdf İndir PDF Yandex Disk İndirme Linki
Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Pdf İndir – YENİ UFUKLAR NEŞRİYAT Pdf İndir PDF Alternatif İndirme Linki
İçindekiler
- 1 Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Pdf İndir
- 2 Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Kitabı Hakkında Bilgiler
- 3 Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Kitabı Hakkında Daha Fazla Bilgiler
- 4 Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Kitabı Özeti – Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Kitabı Açıklaması
- 5 Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Kitabı İndirme Linkleri – Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) İndir
Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Pdf İndir
Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Kitabı Hakkında Bilgiler
Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Kitabı YENİ UFUKLAR NEŞRİYAT çıkarmış olduğu Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Kitabını PDF İndir – Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) 25.03.2021 Pdf İndir
Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) PDF indirmek istiyorsanız doğru yerdesiniz! Aşağıdaki bağlantıdan Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) kitabının ücretsiz pdf dosyasını indirebilirsiniz.
Siz değerli öğrenci kardeşlerimiz için Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Kitabının PDF Dosyasını aşağıda indirme bağlantısına ekledik. YENİ UFUKLAR NEŞRİYAT ait olan Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) kitabını aşağıdaki bağlantıdan rahatlıkla indirip kullanabilirsiniz.
Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Kitabı Hakkında Daha Fazla Bilgiler
Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Kitabı 25.03.2021 tarihinde Prof. Dr. Süleyman Ateş tarafından yazılıp YENİ UFUKLAR NEŞRİYAT tarafından basılmıştır. Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) kitabında toplamda 1760 sayfa bulunmaktadır. Sizler için Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) kitabının PDF indirme bağlantısını aşağıya ekledik. Kolay bir şekilde indirip kullanabilirsiniz.
Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Kitabı Özeti – Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Kitabı Açıklaması
Zühd : Herhangi bir şeye karşı istek duymamak, bir şeye duyulan isteği tamamen düşürmek, ona karşı tamamen isteksiz hale gelmektir. Lisanu’l-Arab’da zühd: rağbetin zıttı olarak tanımlanır ve zühdün, dünyaya karşı
duyulan isteği bırakmak anlamına geldiği belirtilir. Sûfiyye dilinde zühd: Allah’tan başka her şeyi gönülden
çıkarmak, onlara hiç değer vermemek; varlıklarına sevinmemek, yokluklarına üzülmemektir.
Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Pdf İndir – YENİ UFUKLAR NEŞRİYAT Pdf İndir İçin Telif Hakkı ve benzeri durumlar için bizlerle mailden iletişime geçebilirsiniz.
(Görsele tıklayarak kolaylıkla bizlere mail atabilirsiniz.)
Peygamber (sav)in ve kimi ashabının yaşayış tarzından zühd hareketi gelişmiş, zühdün yoğunlaşmasıyla
da İslâm Tasavvufu doğmuştur. Yani İslâm Tasavvufu, Peygamber ve Sahâbî dönemlerinde başlayıp gittikçe
yoğunlaşan Zühd hareketinin bir devamıdır. Öyle ise Tasavvufu anlayabilmek için bu akımın başlangıcını ve
zühd önderlerininin tutumlarını iyi bilmemiz gerekir.
İslâm zahidleri, bütün peygamberleri zühdün önderleri ve onların dünyaya ve âhirete bakışlarını Kur’ân’a, Hz.
Peygamber ve sahabîlerinin sözlerine dayanarak zühd hakkında çeşitli kitaplar yazmışlardır. Biz bu kitaplardan dokuzunu örnek olarak dilimize kazandırmaya çalıştık. Bu kitabımız, yıllardan beri basılmakta olan ve
son olarak da Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yeni basılan Arapça İslâm Tasavvufu adlı eserimize bir giriş
niteliğindedir.
Ünlü Altı Hadis Kitabının derleyicileri, Hadis Mecmualarında Zühd ve Rikak’a özgü bir bölüm ayırmışlardır.
Bir kısım ulema da zühd hakkında bağımsız kitaplar yazmışlardır. Keşfu’z-Zunûn, Târîhu’l-Edebi’l-Arabî,
İbnu’n-Nedîm fihristi gibi eserlerde ve sonradan yapılan tahkiklerde zühd hakkında yazılmış olan kitapların
yekûnü yetmiş altıya varır. Bunlar arasında Abdullah b Mübarek’in, Nuaym b Hammâd’ın, Vekî’ b Cerrah’ın,
Hâfız Esed b Mûsa’nın, Ebu Davud es-Sicistânî’nin, Ebu Bekr Ahmed b Amr b Ebî Âmir’in, Ahmed b Hüseyin el-Beyhakî’nin, Hennâd b es-Serî el-Kûfî’nin, Ahmed b Hanbel eş-Şeybânî’nin Zühd Kitapları zühde dair
temel kaynaklardır.
Bunların en önemlisi Türkçeye çevirdiğimiz Abdullah b Mübarek’in Kitabu’z-Zuhdi va’r-Rakāik’i, İbn Mübarek’in kitabına yazmadığı fakat ona olan başka nakillerin Nuaym b Hammad’ın derlediği İbn Mübarek Ziyadatı, Vekî’ b Cerrah’ın, Esed b Musa’nın, Ahmed b Hanbel’in, Ebu Davud Sicistânî’nin, Hennad b Serî’nin,
Ahmed b Âimir’in ve Beyhakînin Zühd kitaplarıdır.
Bu dokuz eserin çevirisini dilimize kazandırmak istedik. Eserimiz sadece bir çeviri değil, aynı zamanda bir
değerlendirme ve te’lîftir. Çünkü bu eserlerde gerçekten Kur’ân ve Hadîsin ruhuna uygun sağlam rivayetler
yanında, İslâm’ın ruhuna aykırı, zahidlerin düşüncelerini yansıtan zâhid üretimi birtakım aşırı düşünceler
de yer almıştır. Zaten ünlü Hadisçiler de bu tür rivayetlerin son derece zayıf, kiminin ise uydurma olduğuna
işaret etmişlerdir
Kitap Adı: Zühdden Tasavvufa (3 Cilt)
Yayınevi / Marka: YENİ UFUKLAR NEŞRİYAT
Yazar: Prof. Dr. Süleyman Ateş
Basım Tarihi: 25.03.2021
Sayfa Sayısı: 1760
Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Kitabı İndirme Linkleri – Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) İndir
Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Kitabının indirme en güncel indirme linklerini sizler için aşağıda derledik. Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) Pdf İndirmek için aşağıdaki indirme linklerini kullanabilirsiniz. Lütfen indirme linkleri çalışmıyor ise bizlere yorumlar kısmından yazın. Kırık linkler her saat başı düzeltilmektedir.
Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) PDF Google Drive İndirme Linki
Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) PDF Yandex Disk İndirme Linki
Zühdden Tasavvufa (3 Cilt) PDF Alternatif İndirme Linki
Zühd : Herhangi bir şeye karşı istek duymamak, bir şeye duyulan isteği tamamen düşürmek, ona karşı tamamen isteksiz hale gelmektir. Lisanu’l-Arab’da zühd: rağbetin zıttı olarak tanımlanır ve zühdün, dünyaya karşı
duyulan isteği bırakmak anlamına geldiği belirtilir. Sûfiyye dilinde zühd: Allah’tan başka her şeyi gönülden
çıkarmak, onlara hiç değer vermemek; varlıklarına sevinmemek, yokluklarına üzülmemektir.
Peygamber (sav)in ve kimi ashabının yaşayış tarzından zühd hareketi gelişmiş, zühdün yoğunlaşmasıyla
da İslâm Tasavvufu doğmuştur. Yani İslâm Tasavvufu, Peygamber ve Sahâbî dönemlerinde başlayıp gittikçe
yoğunlaşan Zühd hareketinin bir devamıdır. Öyle ise Tasavvufu anlayabilmek için bu akımın başlangıcını ve
zühd önderlerininin tutumlarını iyi bilmemiz gerekir.
İslâm zahidleri, bütün peygamberleri zühdün önderleri ve onların dünyaya ve âhirete bakışlarını Kur’ân’a, Hz.
Peygamber ve sahabîlerinin sözlerine dayanarak zühd hakkında çeşitli kitaplar yazmışlardır. Biz bu kitaplardan dokuzunu örnek olarak dilimize kazandırmaya çalıştık. Bu kitabımız, yıllardan beri basılmakta olan ve
son olarak da Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yeni basılan Arapça İslâm Tasavvufu adlı eserimize bir giriş
niteliğindedir.
Ünlü Altı Hadis Kitabının derleyicileri, Hadis Mecmualarında Zühd ve Rikak’a özgü bir bölüm ayırmışlardır.
Bir kısım ulema da zühd hakkında bağımsız kitaplar yazmışlardır. Keşfu’z-Zunûn, Târîhu’l-Edebi’l-Arabî,
İbnu’n-Nedîm fihristi gibi eserlerde ve sonradan yapılan tahkiklerde zühd hakkında yazılmış olan kitapların
yekûnü yetmiş altıya varır. Bunlar arasında Abdullah b Mübarek’in, Nuaym b Hammâd’ın, Vekî’ b Cerrah’ın,
Hâfız Esed b Mûsa’nın, Ebu Davud es-Sicistânî’nin, Ebu Bekr Ahmed b Amr b Ebî Âmir’in, Ahmed b Hüseyin el-Beyhakî’nin, Hennâd b es-Serî el-Kûfî’nin, Ahmed b Hanbel eş-Şeybânî’nin Zühd Kitapları zühde dair
temel kaynaklardır.
Bunların en önemlisi Türkçeye çevirdiğimiz Abdullah b Mübarek’in Kitabu’z-Zuhdi va’r-Rakāik’i, İbn Mübarek’in kitabına yazmadığı fakat ona olan başka nakillerin Nuaym b Hammad’ın derlediği İbn Mübarek Ziyadatı, Vekî’ b Cerrah’ın, Esed b Musa’nın, Ahmed b Hanbel’in, Ebu Davud Sicistânî’nin, Hennad b Serî’nin,
Ahmed b Âimir’in ve Beyhakînin Zühd kitaplarıdır.
Bu dokuz eserin çevirisini dilimize kazandırmak istedik. Eserimiz sadece bir çeviri değil, aynı zamanda bir
değerlendirme ve te’lîftir. Çünkü bu eserlerde gerçekten Kur’ân ve Hadîsin ruhuna uygun sağlam rivayetler
yanında, İslâm’ın ruhuna aykırı, zahidlerin düşüncelerini yansıtan zâhid üretimi birtakım aşırı düşünceler
de yer almıştır. Zaten ünlü Hadisçiler de bu tür rivayetlerin son derece zayıf, kiminin ise uydurma olduğuna
işaret etmişlerdir