Roman Teorisi Pdf İndir – AKÇAĞ YAYINLARI Pdf İndir
Pdf Kitap İndir, Roman Teorisi Pdf İndir – AKÇAĞ YAYINLARI Pdf İndir Pdf Kitap İndir
Roman Teorisi Pdf İndir – AKÇAĞ YAYINLARI Pdf İndir Ücretsiz PDF İndir Google Drive İndirme Linki
Roman Teorisi Pdf İndir – AKÇAĞ YAYINLARI Pdf İndir PDF Yandex Disk İndirme Linki
Roman Teorisi Pdf İndir – AKÇAĞ YAYINLARI Pdf İndir PDF Alternatif İndirme Linki
İçindekiler
Roman Teorisi Pdf İndir
Roman Teorisi Kitabı Hakkında Bilgiler
Roman Teorisi Kitabı AKÇAĞ YAYINLARI çıkarmış olduğu Roman Teorisi Kitabını PDF İndir – Roman Teorisi 23.03.2021 Pdf İndir
Roman Teorisi PDF indirmek istiyorsanız doğru yerdesiniz! Aşağıdaki bağlantıdan Roman Teorisi kitabının ücretsiz pdf dosyasını indirebilirsiniz.
Siz değerli öğrenci kardeşlerimiz için Roman Teorisi Kitabının PDF Dosyasını aşağıda indirme bağlantısına ekledik. AKÇAĞ YAYINLARI ait olan Roman Teorisi kitabını aşağıdaki bağlantıdan rahatlıkla indirip kullanabilirsiniz.
Roman Teorisi Kitabı Hakkında Daha Fazla Bilgiler
Roman Teorisi Kitabı 23.03.2021 tarihinde Philip Stevick tarafından yazılıp AKÇAĞ YAYINLARI tarafından basılmıştır. Roman Teorisi kitabında toplamda 384 sayfa bulunmaktadır. Sizler için Roman Teorisi kitabının PDF indirme bağlantısını aşağıya ekledik. Kolay bir şekilde indirip kullanabilirsiniz.
Roman Teorisi Kitabı Özeti – Roman Teorisi Kitabı Açıklaması
Maurice 2. Schroder’e göre, roman, tecrübesizlikten tecrübeliliğe, cehaletin mutluluğundan hayatın gerçeklerini kabul edecek bir olgunluk seviyesine geçiş sürecini hikâye eder.
Lionel Trilling, ‘romanın özü, gerçek ve görüntü arasındaki farktır’, der. Ona göre romanın metafizik anlamda gerçekle uğraşması gerekmez; onun konusu toplumun orta sınıfını oluşturan kişilerin, iş hayatının, modern şehrin gerçekleridir.
Harry Levin’e göre, ‘romanın başkişisi, sahip olduğu potansiyelleri eserin sonunda gerçekleştiren, olgunlaşma potansiyeline sahip bir saflıktan sonra, hayatın gerçeklerini kabullenen bir olgunluğa eren kişidir.’
Shroder’e göre, ‘romanda hayal dünyasından gerçek dünyaya düşüş, mutlu bir düşüştür, çünkü bu, romanın özü olan eğitim sürecinin tamamlanması anlamına gelir, bu roman başkişisinin maddi dünyanın, toplumsal hayatın gerçeklerini kabul edecek olgunluğa erişmesi demektir.’
Ortega Y. Gasset’e göre, ‘Mit, gerçeğin hayal gücünün potasında tamamen değiştirilmesi ve ideal boyutlara Ulaştırılması demektir.’ Romandaki süreç ise, hayalin ideal boyutlara ulaştırarak eleştirdiği dünyayı yıkar. Mitin yıkılışı (demythification) yani roman başkişisinin yaşadığı hayal kırıklığı, romanı edebi bir çeşit yapan tavırdır.
Northrop Fry’a göre, ‘romans, romandan daha eski bir hikâye şeklidir ve roman ile romans arasındaki en önemli fark, karakterlerin yaratılışında kendisini gösterir.’ Romans yazarı, eserinde ‘gerçek insan’ yaratmaya çalışmaz. Onun karakterleri, çeşitli ruh hallerinin alegorik sembolleridir. Romanslardaki kadın ve erkek karakterler, evrensel tipleri (arche-types) yansıtan gölgedirler.
Gustave Kahn’a göre, ‘romanstan daha çok felsefî hikâyeye benzer, çünkü bu hikâyelerde de, romanda olduğu gibi, hayal dünyasından gerçek dünyaya düşmenin yarattığı hayal kırıklığı süreci hikâyenin belkemiğidir.’ Fakat felsefî hikâyeler, bu hayal kırıklığı sürecini ideolojik terimlerle anlattığı halde, roman aynı süreci insanın günlük tecrübesi olarak verir. Bununla beraber, hem roman, hem de felsefî hikâye, romansta hâkim olan, dünyayı en azından duygusallığın renklendirdiği, en ileri seviyede de gerçeği efsaneleştiren, hayalin ve öznel yorumun bulanıklığı içinde gören romans yaklaşımını reddederler.
Roman Teorisi Pdf İndir – AKÇAĞ YAYINLARI Pdf İndir İçin Telif Hakkı ve benzeri durumlar için bizlerle mailden iletişime geçebilirsiniz.
(Görsele tıklayarak kolaylıkla bizlere mail atabilirsiniz.)
Kitap Adı: Roman Teorisi
Yayınevi / Marka: AKÇAĞ YAYINLARI
Yazar: Philip Stevick
Basım Tarihi: 23.03.2021
Sayfa Sayısı: 384
Roman Teorisi Kitabı İndirme Linkleri – Roman Teorisi İndir
Roman Teorisi Kitabının indirme en güncel indirme linklerini sizler için aşağıda derledik. Roman Teorisi Pdf İndirmek için aşağıdaki indirme linklerini kullanabilirsiniz. Lütfen indirme linkleri çalışmıyor ise bizlere yorumlar kısmından yazın. Kırık linkler her saat başı düzeltilmektedir.
Roman Teorisi PDF Google Drive İndirme Linki
Roman Teorisi PDF Yandex Disk İndirme Linki
Roman Teorisi PDF Alternatif İndirme Linki
Maurice 2. Schroder’e göre, roman, tecrübesizlikten tecrübeliliğe, cehaletin mutluluğundan hayatın gerçeklerini kabul edecek bir olgunluk seviyesine geçiş sürecini hikâye eder.
Lionel Trilling, ‘romanın özü, gerçek ve görüntü arasındaki farktır’, der. Ona göre romanın metafizik anlamda gerçekle uğraşması gerekmez; onun konusu toplumun orta sınıfını oluşturan kişilerin, iş hayatının, modern şehrin gerçekleridir.
Harry Levin’e göre, ‘romanın başkişisi, sahip olduğu potansiyelleri eserin sonunda gerçekleştiren, olgunlaşma potansiyeline sahip bir saflıktan sonra, hayatın gerçeklerini kabullenen bir olgunluğa eren kişidir.’
Shroder’e göre, ‘romanda hayal dünyasından gerçek dünyaya düşüş, mutlu bir düşüştür, çünkü bu, romanın özü olan eğitim sürecinin tamamlanması anlamına gelir, bu roman başkişisinin maddi dünyanın, toplumsal hayatın gerçeklerini kabul edecek olgunluğa erişmesi demektir.’
Ortega Y. Gasset’e göre, ‘Mit, gerçeğin hayal gücünün potasında tamamen değiştirilmesi ve ideal boyutlara Ulaştırılması demektir.’ Romandaki süreç ise, hayalin ideal boyutlara ulaştırarak eleştirdiği dünyayı yıkar. Mitin yıkılışı (demythification) yani roman başkişisinin yaşadığı hayal kırıklığı, romanı edebi bir çeşit yapan tavırdır.
Northrop Fry’a göre, ‘romans, romandan daha eski bir hikâye şeklidir ve roman ile romans arasındaki en önemli fark, karakterlerin yaratılışında kendisini gösterir.’ Romans yazarı, eserinde ‘gerçek insan’ yaratmaya çalışmaz. Onun karakterleri, çeşitli ruh hallerinin alegorik sembolleridir. Romanslardaki kadın ve erkek karakterler, evrensel tipleri (arche-types) yansıtan gölgedirler.
Gustave Kahn’a göre, ‘romanstan daha çok felsefî hikâyeye benzer, çünkü bu hikâyelerde de, romanda olduğu gibi, hayal dünyasından gerçek dünyaya düşmenin yarattığı hayal kırıklığı süreci hikâyenin belkemiğidir.’ Fakat felsefî hikâyeler, bu hayal kırıklığı sürecini ideolojik terimlerle anlattığı halde, roman aynı süreci insanın günlük tecrübesi olarak verir. Bununla beraber, hem roman, hem de felsefî hikâye, romansta hâkim olan, dünyayı en azından duygusallığın renklendirdiği, en ileri seviyede de gerçeği efsaneleştiren, hayalin ve öznel yorumun bulanıklığı içinde gören romans yaklaşımını reddederler.